01 Februari 2011

Mat Gelap (1990)-membawa anda ke alam realiti dan kartun...

Sinopsis:
Seorang penyiasat persendirian yang menjalankan siasatan terhadap satu kumpulan penjahat wanita yang diketuai oleh 'Mama Bosan' sambil menyiasat kes kecurangan rumah tangga.  Ini adalah filem tempatan pertama di Malaysia mempunyai karektor animasi
dan menggabungkan watak hidup dan watak animasi.
 
 Komen aku: Hahaha... Tiba-tiba je teringat kat satu filem nie..Aku tak berapa ingat sangat cerita nih dah... tapi apa aku tak boleh lupa, filem nie aku tengok ngan member aku tanpa pengetahuan mak bapak aku, first time tu sampai tersilap beli tikat wayang cite tamil.... masa tu panggung wayang yang top kat klang nie di Cathay... sekarang takde dah.... semua pun dah jadi kenangan.. Ini adalah satu-satunya usaha pengarah filem yang benar2 merealisasikan impian. filem nie macam  filem Dick Tracy... tapi Mat gelap tidaklah seberat itu.. Filem komedi ringan.... sape2 sebaya aku mesti ingat ngan watak Mama Bosan dan Al Kepong....


1 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...