24 Mac 2012

The Vow

Sabtu 11.30am 24.3.2012 GSC OU
Fuhh... lama dah aku tak update blog aku nie.... Rasa dah 3 bulan walaupun tengok wayang memang tiap2 minggu. Sorry geng.... hehehe... macamlah ramai yang datang blog aku... Kalau ada korang memang best. Bisnes sendiri biasalah pasang surut... tapi bukan pasal bisnes nak cite kat sini.... Pagi tadi cadangnya nak tengok Hunger Games tapi dah lambat kerana kena siapkan kerja yang date line pukul 9. Dari Shah Alam ke One Utama dah dekat 20 minit.... Lambat sudah. Beratur lagi kat GSC akhirnya sampau turn kerusi tinggal yang depan sahaja... Dan The Vow menjadi pilihan ke dua.....
Faktor utama nak tengok cite nie ialah pasal hero dan heroinnya dan baru perasan cerita ini berdasarkan kejadian sebenar. 

Sinopsis
"The Vow" mengisahkan sebuah cerita benar tentang pasangan pengantin baru di New Mexico (Rachel McAdams dan Channing Tatum) yang terlibat dalam satu kemalagan kereta. Si suami menjaga isterinya yang koma dengan setianya. Apabila isterinya sedar dari koma isterinya langsung tidak ingat apa-apa dan juga ingat pada suaminya, namun ia tidak mematahkan semangatnya apabila dia terus mencuba untuk menawan hati isterinya kembali. 

Bila mengenangkan cerita nie berdasarkan kisah benar ada sedikit simpati pada aku dan susunan skrip yang betul2 menusuk kalbu...hehehe... Tersentuhlah kiranya.. terbayang pulak aku kalau isteri atau anak2 mengalami masalah yang sama, Minta dijauhkan... Cerita romantik maka banyaklah scene berkasih sayang. Satu yang menarik pada aku ialah filem ini dalam kategori U tetapi tayangan filem ini terdapat adegan2 yang aku rasa tidak sesuai untuk tontonan kanak2 mahu pun bayi.... nak aku ceritakan ke.... hehehe, korang kena tengok lah....

 
 Rating aku : 7/10

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...