25 November 2011

TWILIGHT SAGA BREAKING DAWN PART 1


Sinopsis : Cerita Twilight Saga Breaking Dawn Part 1 ini merupakan lanjutan dari sekual sebelumnya, Eclipse dimana diceritakan rancangan perkahwinan Bella dan Edward. Percintaan mereka yang sangat mendalam sehingga Bella rela berkahwin dengan Edward yang juga pontianak. 
Menceritakan secara terperinci mengenai perkahwinan dan detik berbulan madu di sebuah pulau kecil bernama Isle Esme di persisiran Brazil. Dua minggu bersama Bella menyedari ada kelainan daram dirinya. Dia mengandung. Dan yang menghairankan, kehamilan itu tidak seperti biasa. 
Dari sudut lain, Jacob yang kecewa dengan tindakan Bella akhirnya akur tetapi dia masih memberi perhatian yang mendalam terhadap Bella. Perkara ini tidak disenangi oleh kawan-kawan serigalanya dan menginginkan Jacob melupakan Bella. Apa yang berlaku pada Bella dan kandungannya............

Khamis 24.11.2011 jam 11.00 pagi, Nampaknya aku antara kelompok awal yang menyaksikan filem sekual ini. Oleh kerana awal pagi dan musim cuti sekolah, ramai couple2 remaja yang sekali menonton. Seperti yang dijangka pasangan ini berkahwin juga. Jacob walaupun kecewa tetapi akur dengan keputusan Bella. Nampak macho betul mamat nie. Sesuatu yang tidak disangka juga, Edward dan Jacob berkawan. Setengah jam berlalu dengan cerita yang santai (dalam hati fikir apa pulak masalah diorang kali nie), aku dah mula bosan, Tetapi setelah scene Bella muntah, barulah filem ini memainkan peranan dan menganggu emosi penonton. Bagi aku cerita ini sangat2 menarik dan ada diselitkan perkara2 kelakar juga. sangat2 santai tetapi sangat mendalam.
Nampaknya ada scene dimana Bella berbogel (jangan harap nak dapat tengok)..... dan scene sayang menyayang, rasanya filem ini tidak sesuai dijadikan PG13 kut. Banyak scene yang dipotong hingga menganggu perjalanan di akhir cerita. Kalau diletakkan dalam kategori 18 mungkin lebih baik.Selamat menonton kerana ianya berbaloi.

markah 8/10.


 

1 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...