29 September 2011

Dream House

Sinopsis :Mencari rumah idaman memang tak mudah. Jarang orang yang bisa mendapatkan sebuah rumah sempurna seperti yang mereka idamkan. Sayangnya, beberapa orang yang berhasil menemukan rumah impian mereka ternyata harus membayar mahal. Will Attenton (Daniel Craig), misalnya, akhirnya harus mempertanyakan kewarasannya setelah beberapa saat menghuni rumah baru yang selama ini ia idamkan.
Walaupun masih ada kekurangan namun rumah baru di Morgan Creek ini sudah seperti apa yang selama ini diinginkan Will. Will pun rela memboyong keluarganya keluar dari Manhattan demi rumah impian ini. Libby (Rachel Weisz), istrinya, serta Dee Dee (Claire Geare) dan Trish (Taylor Geare), dua putri mereka pun akhirnya jadi penghuni rumah baru yang kabarnya telah kosong sejak lama itu.
Tak berapa lama kemudian, beberapa kejanggalan mulai terjadi. Keanehan demi keanehan akhirnya membawa Will pada Ann Paterson (Naomi Watts), orang yang tahu persis masa lalu rumah yang kini dihuni Will dan keluarganya. Kabarnya, sempat terjadi pembunuhan di rumah itu. Entah kenapa Will mulai terpikat menyelidiki masa lalu rumah impiannya ini. Semakin Will menyelidiki, semakin pula pria ini mempertanyakan kewarasannya. Ada kemungkinan Will memilih rumah itu bukan karena kebetulan.  
sumber Spinn Webzine.

Rasanya kali ni kami antara orang yang terawal menyaksikan filem terbaru Daniel Craig selepas Cowboys & Aliens. Punyalah lama tenung poster cuba menjangkakan jenis filem ini. Seram atau cerita kekeluargaan. Bukan takde maklumat yang boleh dirujuk, tapi sengaja buat suspen sendiri.. Hahaha... nak tau punyalah suspen, aku sampai tertido siap mendengkur, nasib baik ada orang kejut, maklumlah tidur pukul 3 pagi. Punyalah banyak cakap......

Tapi cerita menarik bermula dalam 1/2 jam berikutnya. Puh......... betul2 tertipu. Kena fokus baru boleh follow. Ada kekuatannya tersendiri. Aku suka filem macam nie.. Korang pernah tengok filem The Others lakonan Nicole Kidman tapi ini dibuat dengan lebih kemas dan sesuai dengan zaman sekarang dan The Shutter Island........ Tidak mengecewakan. Rachel Weisz pula menakin kurus dan cantik walaupun dah menjangkau 41 tahun.......... walaupun 13pg tapi aku rasa tak sesuai untuk kanak2 kerana filem ini memerlukan anda memahami jalan ceritanya.

markah 8/10

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...