28 September 2011

CONTAGION


Bagaimana penularan dan kitaran sesuatu penyakit itu berlaku dan apakah kesannya pada kita dan dunia..... Pada mulanya aku tak berminat pun nak tengok cerita nie, pasal aku tak tahu langsung kewujudan cerita nie. Disebabkan jualan tiket untuk filem Johny English dah penuh dan tiada pilihan lain kami pun memilih cerita ini kerana melihat barisan2 pelakon yang hebat2 dan nama2 besar yang membintanginya..........

Emmm... cerita pasal ape..... sebenarnya jalan cerita yang banyak flashback dan banyak kekeliruan jalan cerita membuatkan cerita ini seronok ditonton. Terdapat banyak maklumat dan pengalaman yang boleh dikongsi jika kita menjiwainya. Bayangkan di tempat anda terdapat wabak dan penyakit.. apa yang anda akan buat......
Pengakhiran cerita yang aku suka kerana tidak menepati dengan apa yang aku ramalkan....... tetapi sedikit kecewa kerana barisan2 pelakon yang hebat ini sekadar berlakon sahaja........ tiada apa yang lebih berbanding dengan filem2 mereka sebelum ini..........

Bagi aku, korang kena tengok cerita ini. walaupun nanti ianya tiada kena mengena sekurang-kurangnya anda ada sedikit pengalaman yang dirasai kalau sesuatu wabak berlaku pada anda..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...